نماینده ولی فقیه درسپاه: ملت و رهبر انقلاب قلب تپنده دنیا شده اند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، ‌حجت الاسلام 'علی سعیدی' عصر روز سه شنبه در جمع شماری از روحانیون استان كرمان، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به افرادی كه گفتند، ما در وضعیت شعب ابی طالب قرار داریم، فرمودند، ما در بدر و خیبریم.

وی گفت: اكنون مردم به رهبر معظم انقلاب اسلامی می گویند كه ما در آستانه فتح خیبر هستیم.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینكه برخی افراد در زمینه هزینه كرد در دفاع از فلسطین انتقاد می كردند، افزود: موجودی ما هزاران برابر هزینه های صورت گرفته است و اكنون در اوج موفقیت و پیروزی قرار داریم.

وی در ادامه سخنانش، گفت: با مروری به عصر بعثت پیامبر اكرم (ص) شاهد چهار گفتمان مادی گرایی، ‌الهی و نبوی و سكولاریستی قریش و لائیك و لائیكیسیته بنی امیه هستیم.

وی ادامه داد: بزرگترین حادثه شومی كه در تاریخ بشر اتفاق افتاد و منشاء بسیاری از مفاسد و انحرافات شد، بروز گفتمان سكولاریستی قریش و برش زدن گفتمان نبوی و تجزیه آن بوده است.

سعیدی، تصریح كرد: مرز بندی بین گفتمان رهبر و امام با گفتمان های مغایر برای روحانیت بسیار حایز اهمیت و كاری بسیار دشوار است.

وی به شاخصه های گفتمان نبوی و علوی اشاره و بیان كرد: خدامحوری،‌ پیوند بین خالقیت و شارعیت و ارائه نسخه كامل و جامع برای بشر از جمله این شاخصه ها است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به پیوند بین خالقیت و شارعیت در گفتمان نبوی، افزود: تفاوت اصلی ما با سایر مكاتب،‌ جدا كردن خالقیت از شارعیت است.

وی تصریح كرد: برای مثال سروش خالقیت را قبول دارد، اما شارعیت را قبول ندارد.

وی گفت:‌ دنیای امروز هدف از خلقت را سود و لذت بیشتر می داند، اما پیامبر گرانقدر اسلام (ص) هدف از خلقت را رسیدن به كمال می دانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تاكید كرد: بالنده ترین،‌ قوی ترین،‌ اساسی ترین و زیربنایی ترین اصول را گفتمان نبوی برای بشر ارائه كرده است.

وی با بیان اینكه گفتمان سكولاریستی قریش بزرگترین فاجعه ای بود كه بعد از پیامبر اكرم (ص) ایجاد شد،‌ گفت: تفكیك بین خالقیت و شارعیت، نصب رهبری منتخب بشر به جای رهبری منتصب الهی و زمینه سازی برای ایجاد گفتمان لائیك و لائیكیسیته بنی امیه از جمله ویژگی های این گفتمان بود.

وی تصریح كرد: ‌ائمه معصوم (ع) در راستای تبیین گفتمان نبوی و علوی،‌ عملیاتی كردن و پاسداری از آن تلاش كرده اند و فلسفه شهادت امامان معصوم (ع) در حوزه پاسداری از این گفتمان بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، افزود: در تاریخ معاصر ایران نیز شاهد پنج گفتمان لیبرالیستی غرب، ملی گرایی لیبرال، مادی گرایی، ‌التقاطی و گفتمان دینی هستیم.

وی گفت:‌ در گفتمان لیبرالیستی غربی این نكته مطرح می شود كه اسلام نمی تواند ما را به تمدن برساند.

سعیدی، ادامه داد: رضاخان و پسرش مروجان شكل حكومتی ملی گرایی لیبرال بوده اند و در شكل حزبی، جبهه ملی شاخه لائیك و نهضت آزادی شاخه مذهبی آن بوده است.

وی گفتمان مادی گرایی را چپ ماركسیستی برشمرد و گفت: در گفتمان التقاطی گزینشی عمل كردن مطرح بوده و اسلام ناب نبوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، افزود: در گفتمان دینی،‌ افرادی معتقد هستند كه گفتمان نبوی در جامعه باید باشد و تشیع و روحانیت دو عاملی است كه باعث شد موج مادی گرایی و كمونیستی در ایران شكل نگیرد.

وی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را احیای گفتمان نبوی و علوی، دانست و گفت: مهم ترین دستاورد امام راحل این بود كه ایشان گفتمان نبوی را در جامعه زنده و رسالت نبوی را احیا كرد.

وی اظهار داشت: ولایت فقیه نیز سه رسالت مهم ارائه نسخه اسلام به جامعه،‌ عملیاتی كردن در سطح حاكمیت و پاسداری از این نوع حاكمیت را بر عهده دارد.

سعیدی، با بیان این كه امام خمینی (ره) می گوید 'خدای خالق همان خدای شارع است'، اظهار داشت: امام راحل این پرچم را بلند كرد كه قانونی كه بشر وضع كند، به درد انسان نمی خورد.

وی در ادامه تصریح كرد: گاهی خطاهای بزرگی به دست رای دهندگان به وجود می آید كه نمونه آن انتخاب بنی صدر و نمونه های دیگر است اما چون ولی فقیه بالای سر این نظام است این انتخاب ها مشكلی ایجاد نمی كند.

سعیدی افزود: امام خمینی (ره) پرچمدار مبارزه با استكبار بود و درگیری با آمریكا مبنایی بود.

وی با اشاره به سخنی از امام راحل در وصیت نامه ایشان مبنی بر اینكه من زنده باشم یا نباشم، اجازه ندهید، انقلاب به دست نااهلان بیفتد، گفت: در 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند بار گفتمان های مغایر با گفتمان امام راحل وارد دروازه انقلاب و نظام و حاكمیت شد، اما موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینكه خطر همچنان ادامه دارد، گفت: تاكنون با گفتمان های بسیاری چون گفتمان جریان نهضت آزادی (لیبرال غربی)، گفتمان بنی صدر و گفتمان كارگزاران مواجه بوده ایم.

وی تصریح كرد: من نمی گویم این افراد كافر هستند اما با گفتمان امام زاویه دارند.

حجت الاسلام، سعیدی اظهار كرد: مردم ما زمانی كه احساس خطر می كنند به یاری رهبری می آیند و جلوی خطر را می گیرند.

وی نخستین تهاجم به گفتمان امام خمینی (ره) را نهضت آزادی و جبهه ملی ذكر كرد و افزود: این گفتمان در چند بعد با گفتمان امام راحل ناسازگاری داشت كه از جمله آن می توان به ناسازگاری در زمینه پیوند دین و سیاست اشاره كرد.

وی با بیان اینكه گفتمان بنی صدر و منتظری با گفتمان امام خمینی (ره) سازگاری نداشت، گفت: مواضع منتظری در زمینه ارتباط با آمریكا با امام متفاوت بود.

سعیدی، به مسایل فرهنگی در گفتمان امام و رهبری نیز اشاره و بیان كرد: امام و رهبری می گویند كه احكام اسلام باید پیاده شود و اینكه بعضی ها در حوزه مسائل فرهنگی به بدحجابی نگاه دیگری دارند، این امر ریشه در اعتقاد آنان دارد.

وی همچنین با بیان اینكه گفتمان امام و رهبری تاكید بر آزادی اقتصاد به جای اقتصاد آزاد است، تصریح كرد: آزادی اقتصادی و عدالت اجتماعی مدنظر امام و رهبری است؛ زیرا اقتصاد آزاد موجب ایجاد قشر سرمایه دار حاكم، می شود.

وی درباره گفتمان امام و رهبری در حوزه مدیریت، گفت: مدیران كشور باید دارای ویژگی هایی باشند.

سعیدی، با اشاره به اینكه انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان است و گفتمان امام خمینی (ره) باید پیاده شود، افزود: رییس جمهور و خانواده وی و وزرا در نظام جمهوری اسلامی باید در جامعه الگو باشند.

وی گفت: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شكل گیری طبقه اشرافی در حكومت بودیم كه بشدت برای حفظ طبقه خود مقاومت می كنند.

وی با بیان اینكه گفتمان اصلاح طلبان منطبق بر گفتمان امام راحل نیست، اظهار داشت: من نمی گویم كه این آقایان مرتد هستند، اما امام گفتند كه من زنده باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

سعیدی، تصریح كرد: نماینده ای كه معتقد به ارتباط با آمریكا باشد و وارد میدان شود، گفتمان وی مغایر با گفتمان امام راحل است.

وی با اشاره به اینكه مجلس باید شجاع، انقلابی و متدین باشد و همچنین مجلس و دولت با رهبری همسو باشند، گفت: مجلس و دولت باید گفتمان امام و رهبری، كه همان گفتمان نبوی و علوی است درك كرده و به آن معتقد باشد.

حجت الاسلام سعیدی، اظهار داشت: گفتمان اصلاح طلبان لیبرال سكولاری بود و ما ارتباط با آمریكا و فالوده خوردن با جورج سوروس را شاهد بودیم.

وی گفت: نایب رییس دور ششم مجلس شورای اسلامی می گفت، من از مغز سر تا نوك پا از آمریكا می ترسم و آنان طرح سه فوریتی برای پذیرش پروتكل و چرخه سوخت را در دستور كار داشتند و به رهبری می گفتند، تا جام زهر را بنوش و پروتكل را بپذیر.

وی با تاكید بر اینكه رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین روان شناسی و جامعه شناسی را می دانند، تصریح كرد: آقا می دانند كه آمریكا و اسراییل در اوج ضعف است و نباید بحث مذاكره را مطرح كرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه باید قدردان ولایت فقیه بود،‌ اظهار داشت: ما در دورن آب هستیم و قدر آب را آن گونه كه شایسته است، نمی دانیم.

وی همچنین با بیان اینكه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم تر از سایر دوره ها است، گفت: در پای صندوق های رای باید آثار 'شعار ما اهل كوفه نیستیم، علی تنها بماند' را هرچه بیشتر مشاهده كنیم، تا بدانیم فرد منتخب در تقویت یا در تضعیف رهبری است.

حجت الاسلام سعیدی، افزود: توجیه شهروندان بسیار مهم است تا آنان بتوانند فرد اصلح را انتخاب كنند.ك/2

7440/8154/330





:: برچسب‌ها: مرخصی , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: